~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Monday, November 10, 2014

Rahsia Serikan Wajah Selepas Bersalin


Semua wanita pun mengidamkan wajah berseri selepas melahirkan anak kan.. tengok Che Ta. amboi berseri sungguh even baru lepas melahirkan baby yang comel tu.  Ibu lepas bersalin selalunya pucat coz keletihan dan tidak cukup tidur dek kerana terpaksa menjaga baby. Disini ada beberapa tips yang boleh dicuba bagi mengembalikan seri wajah ibu selepas bersalin. 

1) Daun Inai

Kalau saya dikampung, daun inai ni mak rebus bersama daun-daun yang lain dan dibuat mandi.. hmm bau air mandian daun-daun ni sangatlah wangi. Mak kata untuk mewangikan badan. Selain itu, ibu-ibu juga boleh merebus daun inai ni dan dibuat minum tiga kali seminggu pada waktu pagi dan malam. Selain itu, daun inai juga boleh ditumbuk hingga halus/lumat. Kemudian, gentel halus-halus macam pil kecik/maajun, dan masukkan kedalam peti sejuk. Bila dah sejuk boleh lah amalkan makan sebiji sehari selepas sarapan. 

2) Beras dan Kunyit

Ambil beras segenggam, basuh dan kisar separuh halus. Kemudian ambil kunyit hidup, buangkan kulitnya, basuh dan kisar.Campurkan beras dan kunyit hidup, letak sedikit air suam. Jadikan sebagai bedak sejuk, gosokkan kemuka. Amalkan selalu bagi menaikkan seri wajah.

3) Pengambilan Set Berpantang Shaklee

Saya lebih suka yang senang-senang ajer.. so, memang amalkan Set Berpantang Shaklee. Dalam Set ni ada:

- Vitamin C

- Vitalea (Multivitamin)

- B Complex

- Zinc

 Saya add on:

- Alfalfa

- ESP (Energizing Soy Protein)

- Ostematrix


Alhamdulillah.. saya rasa sangat bertenaga, luka cepat sembuh, rambut semakin lebat dan berkilat, malah orang yang datang melawat pun cakap, wajah saya tak pucat. Macam tak dalam pantang. Nak tau kenapa?

Vitamin C bukan saja meningkatkan sistem imun badan, mempercepatkan penyembuhan luka malah menaikkan seri wajah serta mencerahkan wajah coz Vitamin C membentuk kolagen.

Vitalea mengandungi 24 jenis jenis vitamin dan mineral juga mengandungi zat besi bagi penghasilan sel darah merah. Jadi darah yang hilang semasa melahirkan dapat diganti semula. B Complex pula bukan saja memberi tenaga malah menyerikan wajah dari dalam.

Zinc membantu melebatkan rambut dan memulihkan luka. ESP pula kaya dengan protein berfungsi menghasilkan sel-sel baru. Menghilangkan kedut, kusam, mencerah dan menyerikan wajah serta memberi tenaga segera dan bertindak sebagai milkbooster. Apatah lagi jika dikombinasikan dengan Alfalfa. Memang ummph lah!

Jadi, apabila badan cukup nutrisi dan bertenaga secara tak langsung wajah juga akan berseri-seri dari dalam ke luar.  Proses berpantang pun menjadi lebih lancar dan membahagiakan. Boleh juga refer SET BERPANTANG untuk info lebih lanjut mengenai Set Berpantang Shaklee.

Ingin dapatkan Set yang super awesome ni? Tak perlu lagi nak tumbuk dan kisar bagai, dah tu kebanyakkan vitamin ni boleh digunakan hingga empat bulan ke enam bulan. Jimat masa, jimat wang.
Hubungi:

LiZa
sms/wa: 013-2986822
FB: HUMAIRA BEAUTY
COD sekitar Klang dan Shah Alam serta penghantaran melalui Poslaju ke seluruh Malaysia.
*Konsultansi percuma dan eksklusif untuk semua pelanggan saya.