~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Thursday, March 20, 2014

Merawat Sakit Kepala dengan Shaklee

Sakit kepala selalu dikaitkan dengan migrain, walhal migrain itu sebenarnya sakit di sebahagian kepala saja. Sakit kepala boleh dibahagikan kepada tiga:
  • Sakit kerana tekanan
  • Sakit kerana migrain
  • Sakit kerana sinus
Selalunya apabila sakit kepala menyerang, ubat yang paling popular adalah ubat tahan sakit. Saya dahulu adalah pengidap sakit kepala yang teruk atau boleh dikatakan pesakit migrain yg kronik. Tiap kali sakit, mesti telan ubat hingga ke tahap ubat pun dah tak memberi kesan, terpaksa kena injection. Bukan saja sakit disebahagian kepala malah ia berlarutan hingga ke tulang rahang, penglihatan kabur dan sakitnya ibarat hentak kepala ke dinding pun tk terasa apa.. 
Pengambilan ubat dalam jangka masa panjang bukanlah pilihan yang terbaik kerana ia boleh membebankan buah pinggang dan memberi side effect pada kesihatan. Jalan selamat ialah memilih supplement semulajadi dan semestinya Shaklee. Supplement Shakle yang boleh membantu mengurangkan masalah sakit kepala adalah:
Ostematrix

Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan Vitamin D. Ia membantu meringankan stres, mengimbang tekanan darah, memelihara denyutan jantung, menenangkan saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jatung berdebar, sakit kepala dan pitam. 

B Complex

Vitamin B Complex ini selain dari menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga, ia juga membantu mengurangkan masalah keletihan yang boleh menyebab sakit kepala. Disamping itu, ia dapat meredakan tekanan, sakit kepala, kemurungan dan insomnia.

So, elakkan pain killer dan beralihlah kepada supplement semulajadi. 

Hubungi:
Ku Suhasliza
ID: 934393
Whatsapp/sms: 013-2986822
FB page: Humaira Beauty
COD area Klang & Shah Alam juga penghantaran ke seluruh Malaysia