~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Monday, February 17, 2014

Resdung dan rawatannya..

Resdung merupakan sejenis penyakit hidung dan ia terjadi akibat radang pada membran sinus. Resdung boleh disebabkan oleh virus, bakteria atau fungus (kulat). Resdung terjadi apabila bernafas kita menyedut berjuta spora fungus setiap hari.Namun harus diingat yg spora ini tidak boleh membiak dalam hidung atau paru2 yg sihat. Spora ini akan membiak dan mula memberi kesan buruk kepada sinus.


Antara symptom resdung adalah:
  • hidung asyik berhingus
  • hidung tersumbat
  • sakit kepala
  • keletihan dan badan kurang sihat
  • batuk yang kronik
  • gatal-gatal pada kulit muka
Supplemen Shaklee ada menawarkan vitamin bagi kesihatan hidung dan mampu mengurangkan masalah resdung:

 Vitamin B complex membantu kesihatan fungsi saraf, meredakan sakit  kepala, mengurangkan keletihan, meredakan alahan dan mencegah nafas berbau.



Vitamin C sustained release membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan alergi hidung dan kulit dan mengurangkan simptom selsema.  Ia juga menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan dan jeragat. Vitamin C mampu mengekalkan kapilari darah yg sihat, menghalang pendarahan dalaman dan hidung berdarah.


Alfafa mampu menghilangkan toksin dalam badan, bersihkan darah, mencantikkan kulit, memperbaiki kulit dan hidung yang sensitif, bau badan dengan berkesan dan melegakan keletihan.

InsyaAllah dengan pengambilan yang konsisten dan berterusan, masalah resdung akan berkurang.  Hubungi saya kiranya berminat mencuba Set Resdung dari Shaklee ini, yang pasti consultation percuma menanti anda. Rebut peluang ini secepat mungkin.