~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Friday, November 22, 2013

Jerawat kecut, parut hilang.. kulit semakin berseri..

ikhsan dari google

Kulit yang berminyak dan berjerawat boleh membuatkan kita hilang keyakinan diri untuk tampil dikhalayak ramai. Tahukah anda apa punca jerawat?

Menurut Klinik Cybermedik, jerawat terjadi akibat dari gangguan kelenjar-kelenjar sebaceous iaitu kelenjar dalam kulit yang mengeluarkan sebum atau minyak untuk meliputi permukaan kulit kita. Kebiasaannya minyak ini menghasilkan jumlah minyak yang mencukupi untuk menjaga kulit kita agar sihat, berkilat dan muda.

Namun kehadiran hormon HDT (Hydro Testosterone)  menyebabkan kelenjar ini menghasilkan minyak yang berlebihan. Hasilnya minyak ini akan berkumpul dalam liang dan tersumbat menyebabkan terjadinya jerawat.

Bagi mereka yang mencari-cari produk terbaik bagi mengatasi masalah jerawat, memudarkan parut jerawat dan menjadikan kulit cantik berseri. Saya cadangkan Vitamin E, Vitamin C, Alfafa dan ESP (Energizing Soy Protein) dari Shaklee. Ramai yang telah mencuba amat berpuas hati dengan kesannya.

Vitamin E
Vitamin E bersifat antioksidan dan ia mampu menghalang radikal bebas yang boleh menyebabkan jerawat. Ia juga membantu mengurangkan kesan parut jerawat, kesan penuaan serta kedut dan garis halus di wajah.

Vitamin C
Membantu dari segi mengecutkan jerawat dan pembentukan kolagen. Hasilnya kulit tegang dan halus.

Alfafa
Membantu membuang segala toksin dalam badan dan berfungsi untuk mencuci darah kotor. Apabila badan bersih dari toksin, maka tubuh dapat menyerap vitamin lain secara optimum.

ESP (Energizing Soy Protein)
ESP merupakan protein yang lengkap dapat membantu dalam pembentukan organ dan tisu. Membantu meransang pembentukan semula kulit, mengurangkan kedutan, anti penuaan, mengembalikan keserian kulit, mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Ingin mendapatkan Vit E, Vit C, Alfafa dan ESP? Hubungi saya,

Ku Suhasliza Ku Sulong
SID: 934393
SMS/Whatssapp: 013-2986822