~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Wednesday, November 13, 2013

Kenapa Saya Jatuh Cinta dengan Shaklee???

Ehem ehem.. tajuk tk hengat kan.. ok, selalu saya share testimoni orang lain jer pasal Shaklee. Today, nak buat pendedahan sket why I choose Shaklee, naper saya setia dengan Shaklee.. naper saya jatuh cinta dengan Shaklee sampai jadi SID?

Ok actually dah lama kenal Shaklee coz one of my best fren keje ngan Shaklee.. tapi langsung tk pernah cuba mana2 produk Shaklee. Sampai la kahwin, sampai la dapat anak kedua. Haa masa ni baru terjebak. Kisahnya, saya memang bagi full breastfeeding to my daughter.. baik yg pertama mahupun yg kedua. Masa breastfeed anak kedua ni, kira masa tu umur dia dah 11 bulan, air susu saya makin kurang. Pastu bila hantar susu ke taska, owner taska kata susu saya cair.. mcm tk berkhasiat (huh.. saya menangis dari kuar taska sampai kerumah coz sedih sgt tk dapat produce good and nutritious milk to my daughter). Masa ni anak saya masih bergantung penuh pada susu badan semata.. mmg tk campur lansung ngan susu formula. Luckily my hubby very understanding, dia byk bagi semangat dan support agar saya tk down which is akan lebih effect pada penghasilan susu badan. Memang pump mcm org gila.. buat power pumping, subuh dini dah bangun pump susu.. kt ofis tiap dua jam hilang gi pump susu. tapi tiap kali pump, susu yg dapat kenkadang tk sampai 4oz or 5 oz pun.. frust gak coz anak saya mmg kuat menyusu. So, find other alternative.. minum air masak sebanyak mungkin.. makan ulam pegaga selalu, makan lobak putih.. pastu beli longan kering rebus.. tiap ari bawa ke ofis.. minum jer... dengan segala usaha.. susu bertambah la sket.. tapi still tk begitu pekat. Kata2 owner taska masih terngiang2 ditelinga..

Satu hari sembang2 ngan kawan yg juga menyusu baby dia. Dia bagitau yg dia consume Breastfeeding Set Shaklee. But harga yg dia mention for one set mmg saya tk mampu nk beli. So, diam diri dulu la.. continue dengan air longan kering.. maklumla mmg tk mampu kan.. nk wat cane? Ditakdirkan Allah, saya berkenalan ngan sorang SID Shaklee ni.. tanya2 dia promote set asas jer dulu. Ingat lagi masa tu saya amik B complex, Vitalea, Vit C dan Alfafa... Alhamdulillah.. lepas consume supplements ni sume, susu saya makin meriah. Susu pun makin pekat jer.. sekali pump boleh dapat 10 oz paling kurang.. sape tk happy kan. Anak pun suka minum.. makin debab dak kecik tu.. keekeekke...


Tgk la badan my daughter.. debab kan??? Haa dengan bantuan supplement Shaklee ni saya dapat meneruskan penyusuan hingga umur anak saya 2 tahun 3 bulan. Tu pun stop sebab saya pregnant anak ketiga.

Bila pregnant anak ketiga ni saya continue dengan Set Mengandung pula. Masih mengekalkan Vitalea, B Complex, Vitamin C plus Ostematrix. Masa awal kandungan.. dua bulan gak saya alami alahan yg teruk.. masuk bulan ketiga ckp ngan hubby tk boleh jadi ni.. i have to find solution utk masalah alahan ni. Yelah, gi keje muka cam zombi dah.. pucat.. nk buat keje tk larat.. tk boleh bau tu, bau ni.. makan tk lalu.. letih sentiasa.. So, bila amik set mengandung ni.. Alhamdulillah.. sume alahan, muntah2, mabuk2 hilang.. gone... Selera makan pun dah ada.. saya lebih bertenaga.. malah lebih berseri2 (opss yg berseri ni bukan masuk bakul angkat sendiri.. ni komen dari officemate dan org sekeliling). Yelah B complex kan bg muka glowing gitewww.. vitamin C pula kan utk kolagen hihihih.. so, saya dapat byk manfaat dari vitamin Shaklee ni. Paling best, pregnant kali ni dah kurang sakit belakang, sakit pinggang.. kaki pun jarang sakit.. and tido malam pun dah tk kejang kaki lagi.. u know la perempuan mengandung selalu cramp kaki kan.. Baby kt dalam pun sgt aktif. Saya tambah juga ngan pengambilan ESP (Energizing Soy Protein) especially masa bulan pose ari tu. Ia beri saya rasa kenyang dan mampu berpuasa walau dlm keadaan mengandung. Baby kt dalam pun aktif bukan main.. maklumla dapat cukup zat. Oh ya!!! one more thing nk share.. masa pregnant anak pertama dan kedua, saya mmg bleeding dari bulan pertama hingga bulan keempat. But for third pregnancy amik Vitamin Shaklee.. Alhamdulillah.. xde bleeding sampai la skang. Set utk ibu mengandung ni juga bantu kuatkan rahim tau... Syukur sangat Allah temukan saya dengan Shaklee.. And for sure utk berpantang nanti saya akan terus pilih Set Berpantang Shaklee.. utk tenaga especially nk kena berjaga if baby jenis berjaga malam.. utk bykkan production susu badan, utk cepat sembuhkan luka lepas bersalin juga. Malah set berpantang ni boleh diambil seawal hari pertama berpantang.. no harm jika anak ada jaundis sekalipun :)

So, kalau anda berminat dengan Set2 yg saya guna dan sebut diatas, boleh PM saya di https://www.facebook.com/pages/Humaira-Beauty/363364967113907?ref=hl . Sila LIKE page FB saya ni yer utk promosi dan info berkenaan Vitamin Shaklee. Anda juga boleh Whatsapp/sms/call saya di:



Harga menarik dan istimewa menanti anda plus akan mendapat konsultansi percuma secara berterusan dari saya. Boleh lihat set2 yg saya sebutkan tadi dibawah:







^_____^