~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Wednesday, July 9, 2014

Apa itu CYST?

Cyst, ada yang pernah dengar ada yang tak tau langsung apa itu cyst? Ovarian cyst adalah kantung yang mengandungi cecair dalam kilang telur ovari.  Ovarian cyst yang normal akan membesar dan pecah mengeluarkan ovum ketika proses ovulasi. Jika cyst tidak pecah, saiznya akan bertambah besar namun ia tidak merbahaya unless saiznya bertambah besar melebihi 5cm.


Setiap ovarian cyst tak semestinya memerlukan pembedahan. Pembedahan cuma dilakukan apabila:

- Jika doktor mengesyaki ianya mungkin kanser, maka sedikit contoh tisu perlu diambil bagi menentukan samada ia kanser atau tidak.

- apabila cyst ini adalah ovarian cyst yang membahaya dimana ia memberi masalah kepada pesakit seperti sakit perut, haid tidak teratur etc dan jika saiz diameternya melebihi 5cm. 

- Untuk membuang ovarian cyst yg lebih dikenali sebagai kanser cyst.

Vitamin Shaklee dapat membantu cyst melalui:


Kenapa empat vitamin ni sangat sesuai? Ini kerana GLA membantu dari segi penyeliaan hormon. Kandungan yang terdapat dalam GLA dapat menstabilkan hormon dan membantu haid kembali teratur.  Vitamin C dan Vitamin E sangat sesuai digandingkan bersama bagi menghalang radikal bebas. Vitamin E mengandungi antioksidan yang tinggi dan Vitamin C mampu meningkatkan sistem imunisasi badan. Selain itu, Carotomax iaitu Vitamin A bertindak melawan radikal bebas dan membantu mencegah cyst dari berulang.

Berminat untuk mendapatkan Supplement bagi Cyst ini, kini ia lebih mudah dengan pembelian online hanya dengan click ruangan dibawah dan ikut step yang telah disediakan:


atau boleh hubungi saya bagi mendapatkan maklumat lanjut:
LiZa
sms/whatsapp 013-2986822
COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia