~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Wednesday, July 16, 2014

Jadi Supermom dengan Vitamin Shaklee


Wah.. tajuk tak hengat kan.. but seriously saya nak share good things ngan uolls bagaimana supplement Shaklee ni membantu saya jadi SUPERMOM! (good things mestilah share kan..)

Ok, saya adalah ibu kepada tiga anak yang masih kecil. Qaleesya 5 tahun, Qaireen 3 tahun dan Ammar 6 bulan.. I am Working at Home Mother (WAHM) since dah berhenti keje sejak lepas pantang bersalinkan Ammar. Orang kata jadi suri rumah leh relax kot.. bebila rasa nak tido boleh tido.. for me itu sume MITOS! Serious.. sejak celik mata kul 4.30 pagi hingga la nk lelap kul 1 or 2 pagi tu, memang keje ko tak pernah habis.. (or saya yang tk pandai bahagikan masa lol!). Tapi betullah korang, dok rumah memang non stop keje coz apa tau.. anak kecik2 lagi.. contoh basuh pinggan.. kena stop tiga empat kali. Why? baru sabun periuk dan pinggan dua tiga biji, dah dengar anak menangis.. takkan nak dengar jer.. kenalah gi tgk kot apa2 jadi kan.. dah tengok, kena angkat.. kasi susu ke apa.. (ohh saya fully breastfeed my baby.. sebab tu dia terlebih manja). Pastu anak2 yg lain plk nak minum, nak makan, nak biskut, nak berak, nak itu nak ini.. alih2..eh.. pinggan basuh tk habis lagi ni. Haahaa sambung basuh pinggan balik.. begitu juga lah dengan keje2 rumah yang lain..mesti banyak pit stop punya.. end up keje ko akan jadi lambat siap.. 

Pastu, kemas rumah jangan haraplah kemas pagi akan sentiasa begitu hingga ke malam.. tak perlu tunggu tengahari la.. 15 minit lepas kemas, sure sepah balik.. arghhh boleh jadi HULK mcm ni.. but it is real life kot.. what do you expect? Anak2 belajar sesuatu dengan cara begitu.. kita dulu kecik2 pun sama.. tapi kenkadang kena juga bertegas.. pandai sepah, pandai kemas.. hahha.. so, pendek kata kes mengemas rumah ni akan menjadi keje berulang kali sehari.. sampai vakum pun rosak la.. entah baper kali vakum sehari kan...

Tu belum kira masak sambil dukung anak (upss jangan tiru dirumah yer.. bahaya). Saya jenis yg tak boleh fokus buat keje kalau anak melalak jer.. so, si Ammar ni pantang nampak kelibat saya sure melalak kalau tak angkat.. Jadi ibu sibuk nk masak, dia plk sibuk melalak. Nak tak nak terpaksa kena dukung si bayi seberat 8 kilo lebih sambil memasak.. ohhh naik muscle ibu tau... tu belum masuk keje2 lain seperti mengemop, basuh dan sidai baju, lipat baju yang bertimbun tu dan macam2 lagi keje2 rumah.. Ohh did I mention I am WAHM.. haa bisnes pun nk kena jaga gak.. sumber rezeki tu. So kenalah pandai curi masa..tengah susukan anak, time tulah curi masa update online bisnes ni.. 

Jadi disebabkan sume perkara diatas, saya memang perlukan supplement yang boleh bagi saya tenaga yang berpanjangan.. nak2 bulan puasa ni kan, haruslah bertenaga.. kalau lembik jer, sapa nak jaga anak2 dan uruskan rumahtangga wei?? Tambahan lak, mesin basuh pun boleh nak rosak time bulan puasa ni kan.. haa amik ko mendobi pakai tangan.. harus up pengambilan supplement hahha..ok, nak tau saya amik supplement apa?

Vitalea ni multivitamin.. ada 12 vitamin dan 7 mineral penting yang memberi tenaga, bantu saya lebih fokus, pelengkap nutrisi akibat dari pemakanan yg tidak seimbang (yelah, kenkadang makan mana yg sempat je kan) dan tingkatkan metabolisma. Boleh juga refer SINI untuk khasiat Vitalea.


Vitalea perlu diambil bersama Vitamin C bagi penyerapan yang optimum. Dah jadi mak ni mesti jaga kesihatan kalau boleh janganlah sakit kan.. kalau sakit kesian anak2.. susah suami juga nk gi keje risau isteri sakit, anak xde sapa nak jaga.. so, Vitamin C tingkatkan sistem imun saya.. Pilih Vitamin C sustained Release ni coz pembebasan vitaminnya setiap jam.. so saya dapat cukup Vitamin C dalam sehari. Ia juga membantu membentuk kolagen dan menghalang otot2 jadi lembik.. Selain tu, cantikkan kulit juga. Haa kalau dah busy mana sempat nk gi spa or buat rawatan muka. Jadi kita ambil supplement utk kecantikan dari dalam ke luar.. amacam? heehehhe.. Nak tau lebih lanjut pasal Vitamin C boleh baca SINI


Hmmm B Complex ni bukan je bagus untuk tingkatkan tenaga malah bagus untuk kawal emosi agar tk terlalu stress. Boleh redakan sakit kepala, kemurungan, insomnia, kekalkan kesihatan rambut, kurangkan masalah keletihan mata, cegah anemia, kurangkan keletihan dan banyak lagi. 

Ostematrix ni memang ohsem uoolss.. amik 4 biji sebelum tido, insyaAllah esoknya bangun dengan cergas. Sumber kalsium terbaik saya since tak boleh konsisten minum susu tiap hari kan. Ambil pil kalsium lagi senang, telan jer. Hilang sume rasa sakit2 belakang, lenguh2. Paling best sistem pelawasan lancar.. bangun pagi senang membuang. Boleh juga baca SINI untuk lebih info mengenai Ostematrix.

Last skali saya amik ni
/
/
/
 Sangat membantu sebagai milkbooster since saya fully breastfeeding Ammar. Selain tu ia cantikkan kulit, beri rasa kenyang yg lama (bagus utk kurus.... hihihi), beri tenaga segera, kurangkan kesan parut dan kedut, serikan wajah, baiki pigmentasi dan awet muda. Juga boleh baca SINI untuk kelebihan dan manfaat ESP.

Haa ini rahsia saya jadi SUPERMOM! Alhamdulillah.. atas izin Allah sume supplement ni membantu saya kekal cergas menjalankan kerja2 seharian. Banyak ke supplement saya ambil? Takde la banyak, bukan makan sume sekaligus.. ada jadualnya.. Nak tau camne or nak order PM/SMS/WA:

LiZa
013-2986822
LIKE>> FB HUMAIRA BEAUTY 
COD area Klang Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.