~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Wednesday, July 23, 2014

Kurus Selepas Bersalin

Alhamdulillah.. rasa nak lompat bintang.. 25 hari berpuasa, saya turun 5kg.. Alhamdulillah.. puasa tahun ni terasa mudah sekali even fully breastfeeding my lil Ammar.


Even though masa mengandung dulu ada yang cakap huish.. berat sampai 90kg.. sok dah bersalin susah nak kurus. Saya tak risau sangat or lebih kepada tak amik pot langsung. Even berat naik 90kg.. yang penting sepanjang mengandung saya bebas kencing manis, bebas darah tinggi, baby sihat.. saya pun sihat.. itu lebih penting. Namun, untuk pastikan semua tu saya memang konsisten ambil Set Hamil yang penuh dengan nutrisi untuk ibu dan baby dan pastinya ia Set Hamil Shaklee. 


Lepas bersalin berat turun to 70kg.. lose 20kg uollss... makan apa? Ambil Set Berpantang Shaklee jer.. saya add on ESP dan Ostematrix. Alhamdulillah. membuang senang, susu badan pun meriah. So, proses penyusuan baby berjalan lancar dan itu juga salah satu sebab berat saya turun dengan cepat. 

Lepas berpantang saya terus consume Omega dan Lecithin untuk pecah lemak dan ambil Alfafa untuk buang lemak dan detox serta untuk banyakkan susu badan. Still continue ambil ESP untuk susu badan yang lebih berkrim dan beri rasa kenyang yang lama. So, selera makan pun kurang lah.



Now, my lil Ammar dah 6 bulan still fully breastfeeding. Alhamdulillah.. dan berat sekarang dah turun ke 60kg..BMI skang 23.. just nice kan? :) heheh ni pun orang dah kata cengkung.. so maintain berat ni jelah. Upss for info.. ni berat saya masa sebelum kahwin tau. Hilang 30kg dalam masa 6 bulan.. tentulah saya happy dan paling penting berat turun secara sihat.

So, yang berminat nak turunkan berat badan, nak dapatkan Set Kurus, Set Hamil, Set Breastfeeding atau Set Berpantang Shaklee boleh hubungi:

LiZa
SMS/WA 013-2986822
FB HUMAIRA BEAUTY