~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Tuesday, November 11, 2014

Cara Untuk Tingkatkan Daya Fokus Anak

Sebenarnya saya tercari-cari tips/cara untuk tingkatkan daya fokus anak saya. So, terbaca satu artikel ni dan saya nak kongsikan dengan ibu-ibu dan bapa-bapa yang hadapi masalah sama macam saya. Jom kita baca dan boleh implement untuk anak-anak kita.. 


1)  Kurangkan Waktu Anak Menonton Televisyen

Kita harus kawal masa anak kita menonton TV. Memang kita nampak dia fokus jer kat TV tu kan, tapi hakikatnya ia mampu mengurangkan tahap fokus anak kita. Sebenarnya betul juga tau. Dulu masa bawa Qaleesya berjumpa dengan pakar, doktor pakar ada bagitau yang sekarang memang ramai kanak-kanak hadapi masalah fokus dan lambat bercakap because of terlampau disogokkan dengan TV dan gadget. 

2) Jaga Pemakanan Anak

Beri makanan yang berkhasiat dan makanan sunnah seperti sayuran, buah-buahan, kurma, kismis, kekacang, madu dan pastikan anak-anak mendapat cukup nutrisi. Selain dari ini semua, boleh juga berikan anak kita minyak ikan dan saya pun dah start beri anak saya minyak ikan. Pastinya saya pilih minyak ikan terbaik yang mengandungi Asid Lemak Omega 3, tinggi DHA dan EPA iaitu OmegaGuard Shaklee. OmegaGuard dapat membantu meningkatkan daya fokus anak dan membantu sel-sel otaknya berhubung dengan lebih baik. Sesuai juga untuk anak-anak yang mempunyai masalah Autisme dan ADHD. Ibu hamil pun boleh ambil untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan. Bina anak genius dari dalam kandungan :)

3) Beri permainan yang boleh Meningkatkan Fokus

Antara permainannya bukanlah game kat Ipad yer ibu-ibu, bapa-bapa.. tetapi bagilah anak-anak kita main Playdough, Puzzle, Lego. Seingat saya dulu, masa kecik-kecik ditadika, kalau waktu rehat jer mesti main plasticine.. bestkan.. bentuk macam-macam. Selain tu memang banyak bina blog-blog kayu, main puzzle yang memerlukan kita betul-betul fokus untuk menyelesaikannya. Ok, Playdough dan Lego ada kat rumah, mungkin kena tambah lagi koleksinya. Dan kena beli puzzle juga ni. 

Bagi ibu bapa yang ingin mendapatkan OmegaGuard Shaklee untuk anak-anak, boleh hubungi:

Liza
sms/wa: 013-2986822
COD sekitar Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui Poslaju ke seluruh Malaysia.
*Konsultansi percuma dan eksklusif untuk semua pelanggan saya