~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Tuesday, October 7, 2014

Nutrisi Penting untuk meneruskan Penyusuan Susu Ibu

Jika semasa hamil, kita sanggup ambil vitamin even kenkadang tak boleh telan demi kesihatan diri dan bayi didalam kandungan. Kita nak baby kita membesar dengan sihat, cukup semua nutrisi. Tapi bila dah lahir, ramai antara kita yang mengabaikan kepentingan nutrisi. Ramai yang fikir "oh.. baby dah lahir.. tak perlu lagi nak telan sume pil2 tu." Tapi kita harus ingat, satu-satunya makanan terbaik bayi dari baru lahir hingga ke usia 6 bulan adalah SUSU IBU. Bila dalam pantang, banyak benda yang ibu-ibu tak boleh makan. Ada yang tak boleh makan ayam.. sayur itu tak boleh, sayur ini tak boleh, minum air banyak tak boleh.. maka dari mana datangnya semua nutrisi yang ibu dan baby perlukan. Akhirnya, ibu akan cepat letih, penghasilan susu ibu kurang yang membawa kepada kegagalan penyusuan susu ibu. 


Selepas melahirkan dan dalam masa yang sama menyusukan bayi, kita lebih perlukan supplement 200%. Semasa melahirkan banyak tenaga yang telah kita guna, ada urat yang putus dan tulang yang retak semasa melahirkan tanpa kita sedari. Namun kita tak jaga pulak badan kita. Badan kita nak guna lama kan.. untuk suami, untuk anak-anak. Jadi jangan berkira untuk supplemen demi kesihatan kita dan keluarga kita. Bila kita tengok anak orang lain chubby, aktif kita suka, tapi cuba kita bandingkan apa yang dia sanggup lakukan dengan apa yang kita lakukan.  Ada officemate saya dulu pernah komen "kenapa akak susukan baby akak tapi baby akak selalu demam. Orang kata anak yang susu badan ni antibodi kuat". Soalan saya, apa yang akak makan.. berkhasiat ke tidak. Jadi kalau pemakanan kita sendiri tak berkhasiat, kita sendiri pun selalu sakit, nutrisi tak cukup. Macam mana kita nak bekalkan susu yang penuh khasiat pada baby kita?? Jangan salahkan penyusuan susu ibu.. salahkan diri sendiri kerana malas nak makan makanan berkhasiat.

Supplement dibawah adalah "breastfeeding friendly". Bukan saja beri nutrisi yang cukup pada ibu dan susu yang berkualiti, malah dapat juga membanyakkan production susu badan bagi memastikan survival penyusuan susu ibu hingga bayi berumur dua tahun. 


Lakukan demi baby kita, demi keluarga kita.. tiada susu terbaik melainkan susu ibu, jadi let us give the best for our baby. 

Hubungi saya bagi mendapatkan supplement ini

LiZa
sms/wa 013-2986822
COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.

2 comments :

  1. Memang betul. Kita kena makan supplement bukan masa mengandung je, selepas bersalin pun kena juga untuk baik pulih bahagian dalaman kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul suzlin. .thanks sudi singgah blog saya ni.. :)

      Delete

Feel free to leave comment :)