~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Thursday, October 2, 2014

Kaitan Protein dan Kulit Cantik


Kulit yang cantik, halus mulus, cerah berseri memang menjadi idaman semua wanita. Jujurnya wanita sanggup berhabis untuk mendapat kulit yang cantik, malah sanggup menahan kesakitan, inject sana sini demi kulit yang cantik. Selalu kita dengar kolagen penting untuk kulit yang cantik, tapi tahukah yang protein juga memainkan peranan penting untuk mendapatkan kulit yang cantik, anjal, cerah berseri.

Tahukah anda yang kolagen dan protein saling berkait? Kolagen terdiri dari 30% daripada jumlah protein badan. Selain dari berguna untuk pembentukan kolagen, protein penting untuk memulihkan tisu yang rosak dan pembentukan tisu baru. Protein juga berguna untuk menggantikan sel-sel yang telah mati. 

Tanda kekurangan Protein:
- eye bag
- water retention (bengkak buku lali, tangan, kaki)
- kuku pecah/rapuh/nipis
- kulit kering dan kusam
- rambut kering dan tidak bersinar
- keguguran rambut

Bagaimana untuk mendapatkan protein secukupnya?

Protein boleh didapati melalui pemakanan. Misalnya dari telur, ayam, daging, ikan, udang, susu, kekacang, tauhu, yogurt dan banyak lagi. Inginkan sumber protein yang mudah dan sedap??
*
*
*
*

 ESP (Energizing Soy Protein) merupakan protein soya non-gmo iaitu diperbuat dari soya yg tidak diubah secara genetik. ESP sangat sedap dibancuh dengan minuman coklat, horlick, nesvita dan boleh juga diblend bersama buah-buahan kegemaran. Minuman menyihatkan yang kaya dengan sumber protein dan asid amino yang bukan saja membantu mencantikkan kulit, malah sebagai sumber tenaga segera, mengenyangkan (sesuai untuk mereka yang berdiet), sebagai milkbooster dan banyak lagi. Kini anda boleh dapatkan seribu khasiat dari satu canister ESP. Kulit cantik, tegang, anjal dan awet muda? Kini mudah dengan satu langkah.. ESP!

Oktober adalah bulan promo ESP. Hubungi saya segera bagi mendapatkan ESP yang hot dipasaran ini. 

LiZa
sms/wa 013-2986822
LIKE FB: HUMAIRA BEAUTY
COD Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.