~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Tuesday, October 7, 2014

Penawar Sakit Kepala

Jadi suri rumah tak bermakna kita relax.. sebenarnya keje suri rumah ni lagi banyak. Non stop dari celik mata hingga la nk tido.. Hari ni sakit kepala.. dah lama tak kena sebenarnya.. banyak benda difikirkan kot heheeheh.. tapi keje tetap jalan. Cuba menghindarkan diri dari telan pain killer mahupun Panadol.. tak mengganggu perut kononnya, namun tetap ada side effect. So, better elakkan. 

So, sebagai alternatif saya ambil supplemen semulajadi sebagai penawar. Ini kerana supplemen semulajadi diekstrak dari bahan makanan manakala ubat diformulasikan dari sejenis dadah dan lain-lain.

Bagi sakit kepala saya ni, saya ambil dua supplemen dibawah:

Ostematrix mengandungi Kalsium, Magnesium dan Vitamin D. Selain dari bagus untuk tulang dan gigi, kalsium juga dapat membantu masalah insomnia, menguatkan fungsi saraf dan otot, mengurangkan kolestrol dalam darah dan lain-lain manfaat. Magnesium pula membantu mengelakkan kekejangan salur darah dan mengurangkan sakit kepala. Vitamin D amat penting dalam membantu penyerapan kalsium yang optimum. Kalsium tanpa Vitamin D tidak boleh diserap tubuh dan boleh menyebabkan penyakit batu karang.

B Complex mengandungi vitamin B2 dan B6 dimana dapat membantu mengurangkan sakit kepala serta mencegah kemurungan, stress dan strok. 

Oleh itu kombinasi kedua-dua vitamin ini sangat membantu saya apabila sakit kepala. Yang paling penting ianya natural. Apabila kita katakan sesuatu yang bersifat semulajadi, janganlah expect lepas makan terus baik macam ubat yang mengandungi dadah. Ia mungkin akan mengambil sedikit masa namun berkesan. 

Sering sakit kepala, stress? Nak order? Hubungi:

LiZa
sms/wa 013-2986822
COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.