~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Saturday, May 24, 2014

5 Sebab Kenapa Kita Perlu Supplement!

Tengok sayur tu.. sedap kan.. hijau.. nampak fresh jer. Teruja nak makan. But how to ensure yg sayur kita makan hari tu still fresh? Kalau masak kt rumah maybe boleh monitor lah. Yang makan kt kedai setiap hari tu camne? 

Well ada yang kata "alah.. saya tk makan supplement pun sihat jer". Alhamdulillah, Allah beri awak kesihatan hari ni, esok lusa kita tak tau. Supplement tk menjanjikan kita akan sihat tanpa sakit. Tapi supplement membantu mencukupkan nutrisi yang kurang dalam badan agar kita dapat mengurangkan risiko mendapat penyakit. Kenapa kita perlukan supplement?

1) Radikal Bebas.
Radikal bebas ada dimana-mana. Stress pun boleh sebabkan radikal bebas, pencemaran udara pun sebabkan radikal bebas. Pernah hidup tk stress? Udara yg kita hirup hari-hari confirm ke takde pencemaran? Radikal bebas boleh menyebabkan risiko sakit jantung tau. So, dengan pengambilan Vitamin E dan Vitamin C dapat meneutralkan semula radikal bebas dalam badan kita.

2) Gaya hidup tak sihat. 
Makan tk menentu, kurang bersenam, merokok menjadikan tubuh lebih memerlukan supplement. 

3) Diet tak seimbang.
Tengok lah apa yg kita makan sehari-hari. Sihat ke? Mana restaurant yang sentiasa penuh time lunch? Restoran makanan segera kan.. mudah cepat.. mengenyangkan. Sihat??? fikir sendiri. Sepatutnya kita perlu ambil lebih byk fiber, protein.. tapi yg kita ambil lebih banyak kepada gula, karbohidrat.. 

4) Gangguan penyerapan Nutrien
Minuman berkafein dan pengambilan gula serta garam berlebihan boleh menghalang penyerapan nutrien. 

5) Kehilangan nutrien.
Bekerja, makan dikedai. Sayur yg dimasak terlalu lama boleh menyebabkan kehilangan nutrien. Buah yg telah lama dipetik dari pokok akan semakin hilang nutriennya.

So, check balik pemakanan kita. Sihat, cukup nutrisi? Kesimpulannya, kita semua perlukan supplement.

Saya jual Shaklee, hubungi:
LiZa ~ 013-2986822
COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.