~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Sunday, May 18, 2014

Korang Nak Perut Kempis???

Wo hoho... sape tak nak perut kempis kan? Lagi mau tanya, baik lelaki mahupun wanita semua pun mengidamkan perut yg flat jer.. even ada artikel yg mengatakan lelaki perut boroi tu seksi. Auwww... 

Ok, based on article by Annie Daly, Redbook. Antara makanan, buah-buahan yang boleh kita amik atau membantu dalam proses mengempiskan perut dan mengurangkan angin ialah:

1) Pisang. 
Pisang nampak cam berat kan.. tapi Pisang takkan buat berat kita naik. Pisang mengandungi potassium dan fiber yang membantu relieve water retention.

2) Sayuran hijau.
Bayam, lettuce adalah rendah kalori, tinggi fiber juga bantu kurangkan water retention

3) Minyak Zaitun
Small amount of olive oil may reduce belly fat. Whoaaa.. ini kerana minyak zaitun mengandungi oleic acid yang membantu memecahkan lemak didalam badan.

4) Roti Gandum Penuh
Penuh dengan fiber yang membantu stabilkan gula didalam darah agar kita cepat berasa kenyang. So, lupakan roti putih yer.

5) Avokado
Sangat menyihatkan dan mengandungi monounsaturated fat. Ohh lepas ni boleh makan avocado, wat jus alpukat ke, slice letak kt wheat bread ke, or mix dlm salad ke.. yummy.

6) Beras Perang
Ya.. tk sedap but good for your health ok. Beras perang amik masa yg lama untuk dihadam so, it will keep you full for a long time. 

7) Oatmeal.. 
Wohoo sangat kaya dengan fiber, amik untuk sarapan akan membuatkan kita lebih rasa kenyang..

8) Probiotik yogurt
Ada bakteria baik yang bagus utk penghadaman di perut dan bagus utk usus. 

9) Minyak Ikan
I told you.. Omega bagus untuk kurus.. takpun amik la salmon or mackerel yg ada Omega 3. Bagus untuk penghadaman dan ia tidak menyimpan lemak di perut anda..

10) Apples
An apple a day, keep the doctor and the pounds away. Kajian menunjukkan noshing epal sebelum makan boleh help you eat less. Dan epal kaya dengan fiber.

Dan antara makanan lain adalah seperti Berries, Eggplant, Celery, Asparagus (I like asparagus goreng udang..), tembikai, badam dan air limau. 

Boleh juga amik supplement seperti OmegaGuard, ESP, Alfafa, Herblax dan Lecitihin untuk kurus dan perut yang kempis. Sedapp ooo kalau buat jus avocado mix ESP, ESP mix oat, jus apples mix ESP.. bukan jer beri rasa kenyang yg lama malah menyihatkan.. kot rasa tk boleh nk makan salmon dan mackerel ari2, amik jer OmegaGuard.. buang angin, kurang rasa nk makan, pecah lemak dan of course kurang kan kolestrol dlm badan.. Walllah... Nak sangat vitamin2 ni.. apalagi hubungilah saya...

Liza (ID: 934393)
Sms/Whatsapp 013-2986822
FB: Humaira Beauty
COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.. 

 *Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh @ mencegah sebarang jenis penyakit