~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Monday, May 12, 2014

Protein Penting Untuk Kurus

Nak kurus, amik byk makanan berprotein. Apa sumber protein? Ni haa...

So, kalau nak kurus suggested amik lebih protein berbanding karbohidrat. Tapi tabiat makan org kita, sayur dan sumber proteinnya sket jer.. tapi nasi setimbun dalam pinggan. So, camne nak kurus dek non??

Kita perlu lebihkan protein coz protein membantu kita kenyang lebih lama. Macamana protein soya membantu kita untuk kurus? Ok, meh nak citer :)

Banyak research study menunjukkan yang protein soya ni boleh membantu mengurangkan berat badan. Ini kerana kandungan lemak yang kurang namun mempunyai protein yang tinggi. So bila digabungkan dengan exercise, ia menjadikan proses penurunan berat badan berjaya.

Antara faktor protein soya ni bagus untuk kurus adalah:

1) Membantu beri rasa kenyang yang lebih lama. Berdasarkan medical research dengan pengambilan protein soya, kita akan rasa kurang lapar kerana ia memberi kesan pada perut untuk menghantar signal kepada otak yang "im full"

2) Protein soya bersifat rendah karbohidrat tapi tinggi protein. So, amat sesuai bagi mereka yang berdiet.

3) Rendah Indeks Glisemik dimana ia tidak menyebabkan kenaikan paras gula dalam badan selepas pengambilan. Bila gula dalam darah dan paras insulin stabil, kita akan kurang rasa lapar dan kalori yg tersimpan juga akan berkurangan.

Protein Soya terbaik untuk mereka yang ingin kurus, tentulah ESP (Energizing Soy Protein) dari Shaklee.

Dihasilkan dari 30kg soya non-gmo untuk tiap canister ESP. Soya non-gmo adalah soya yang tidak diubah secara genetik. Pengambilan ESP setiap hari dapat memberi rasa kenyang yang lebih lama, beri tenaga segera, mencantikkan otot dan banyak lagi. Amat sesuai diambil oleh mereka yang ingin kurus secara sihat serta bertenaga sepanjang hari. 

Saya pengguna tegar ESP dan sangat berpuas hati dengan hasilnya. Ingin dapatkan ESP yang sangat hot dan best ni bersama supplement Set Kurus yang lain, boleh hubungi:

LIZA (ID 934393)
sms/whatsaap: 013-2986822
FB page: Humaira Beauty

COD area Shah Alam/Klang serta penghantaran melalui pos ke seluruh Malaysia.
*Free consultation untuk semua pelanggan saya.