~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Thursday, May 8, 2014

Punca Obesiti

Menurut Wikipedia, obesiti adalah pengumpulan lemak yang berlebihan yang menimbun didalam badan seseorang. Individu yang mempunyai BMI melebihi 35 - 40 boleh dikategorikan sebagai obes.

Antara tabiat yang menjadi punca kepada obesiti adalah: 

Tidur yang sedikit/banyak 
Menurut kajian dari Wake Forest, mereka yang tidur kurang dari 5 jam akan meningkatkan risiko perut buncit 2 kali ganda, manakala mereka yang tidur lebih dari 8 jam pula akan meningkatkan risiko buncit 3 kali ganda. Haaaa cer cek, baper jam kita tidur.

Minuman Bergas dan Manis
Sedapkan minum minuman bergas dan manis. Ada setengah orang boleh addicted ngan minuman bergas ni. Sehari berbotol-botol.. sudahnya kena kencing manis. Mereka yang minum minuman bergas 1 hingga 2 tin sehari akan meningkat risiko gemuk sebanyak 33%. Hasil kajian menunjukkan minuman manis boleh meningkatkan selera makan seseorang.

Mengelak Waktu Makan
Ramai yang elak waktu makan untuk kurus, namun sebenarnya ia boleh menjadi punca berat badan meningkat. Camne tu?? Ini kerana bila kita tidak makan, ia akan melambatkan pergerakan metabolisme seterusnya membuatkan kita merasa lapar. Ini menyebabkan kita akan makan lebih banyak pada hidangan seterusnya amat tinggi. So, don't skip your meal.

Makan dengan Cepat
Hasil kajian menunjukkan mereka yang makan dengan cepat akan makan secara berlebihan. Ini kerana perut akan mengambil masa around 20 minit untuk memberitahu otak bahawa kita telah mendapat makanan yang secukupnya. 

Ni last ni saya nak tambah...

Makan depan TV
Elakkan makan depan TV coz tanpa kita sedari ia menjadi punca kita tambah berpinggan2.. Coz mata dok syok tgk TV.. makan pun sedap jer.. time makan just fokus pada makanan.. dah habis, nak tgk TV ke, nak baca buku ke silakan... 

Cara mengurangkan Obesiti secara sihat, jom amik Set Kurus Shaklee. 

Full Set terdiri dari OmegaGuard, Lecithin, Alfafa, Herblax dan ESP.  

Kesemua supplemen ini adalah set lengkap untuk penurunan berat badan yang optimum. OmegaGuard dan Lecithin merupakan ejen pembakar lemak yang berkesan malah dapat juga mengurangkan kolestrol dalam badan. Manakala Alfafa dan Herblax bertindak sebagai detox atau faktor pembuang lemak dalam badan. Usus yang bersih akan dapat menyerap nutrisi yang lebih baik. Malah ia juga membantu mengempiskan perut. Bagi rasa kenyang yang berpanjangan dan sumber tenaga segera, ESP yang merupakan sumber protein adalah pilihan terbaik bagi mereka yang ingin kurus secara sihat.

Berminat untuk mendapatkan full slimming set ini atau sebahagian darinya, boleh la hubungi saya di:
Liza
ID 934393
SMS/Wapp 013-2986822
FB: Humaira Beauty

Pelanggan saya akan mendapat kelebihan dari segi free consultation dan exclusive tips. COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui pos ke seluruh Malaysia.