~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Tuesday, September 24, 2013

OmegaGuard - Minyak Ikan Terbaik

Assalamualaikum...


Haa apa khabar sume??? Nak curi masa sket update pasal Omega Guard ni.. Yes, saya baru sebulan amik Omega Guard ni sebagai my dietary supplement. Punca amik coz rasa badan ni cam makin gumuks jer.. perut cam dah buncit!! OMG.. stress!! Pada yg tak tau, selain dari kebaikan2 yg lain.. Omega Guard juga bagus untuk memecahkan lemak2 anda yer.. 

Dua tiga hari amik.. saya demam! Why?? Jangan risau itulah healing crisis. Badan kita yg sebelum ni tk mendapat vitamin secukupnya sedang menyesuaikan dengan vitamin yg diambil.  Demam sehari dua, then baik.. alhamdulillah.. selepas tu saya rasa lebih selesa. Yang paling best, hari2 sendawa angin.. Upss saya ni kira golongan yg byk angin gak yer.. bila angin2 dlm badan dah kuar.. rasa sakit2 badan sebelum ni makin kurang. Berat??? Haa mesti ada yg tanya pasal berat saya dah turun ke tak kan? Berat saya belum turun mcm sesetengah produk yg makan seminggu dan turun 2kg tu.. ini bukan ubat kurus, ini supplement.. ia bertindak secara selamat dan tidak meninggalkan sebarang kesan "yoyo" apabila anda stop pengambilan. Yes, berat saya belum turun ke kilogram yg dikehendaki, tapi saya perasan inci di badan semakin kurang.. kebaya masa anak dara sebelum ni tk boleh pakai coz ketat kt dada. Skang dah boleh pakai.. alhamdulillah.. berat pula, buat masa sekarang baru sebulan makan. maintain.. tk naik2 dah.. good sign ^___^

Bila amik Omega ni, kita kena minum banyak air.. sekurang2nya 3 liter sehari.. kalau kurang minum air pun boleh sebabkan demam coz panas kan.. sebab tu advice to take this supplement selepas breakfast. Saya yg dulunya payah nk habiskan 500ml air semasa di ofis, skang dah boleh minum lebih dari 1 liter semasa diofis.. bila kita minum byk air, perut pun rasa kenyang dan penuh jer. Jadi ia mengurangkan selera kita nk makan pada waktu lunch dan malam. Pernah dengar tips, minum dua gelas air sebelum lunch or dinner.. purpose dia sama lah, nk bagi kita rasa lebih kenyang dan kurangkan pengambilan lunch or dinner. Dalam masa yg sama, tubuh kita juga dapat air yg cukup dan sistem penghadaman dan pelawasan pun lancar jer..  selain dari itu, anda jgn lupakan workout juga yer.. ni baru dikatakan cara hidup sihat.. Ia akan membantu proses pemecahan lemak2 anda tu.. Bersenam kan baik utk kesihatan.. tk semestinya kena ke taman tuk bersenam.. tu dok buat keje rumah ari2 tu dikira workout juga lah.. (melainkan anda anda dok umah goyang kaki, maid yg buat semua.. heehhehe..)

Antara kebaikan lain Omega Guard adalah:

- Dapat mengimbangi perubahan dlm kepekatan hormon wanita yg menyebabkan PMS
- Mencegah penyakit saluran darah dan strok
- Membantu mengekalkan tekanan darah normal, ketegangan leher dan sakit kepala
- merendahkan tahap kolestrol
- mengurangkan risiko penyakit jantung
- membantu tumbesaran & perkembangan otak janin bagi yg mengandung
- meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru2 (bagus utk penghidap asthma, eczema, psoriasis, demam hay, bronkitis, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang)
- Mencegah kanser payudara, prostat, paru2 dan kolon
- memelihara fungsi sendi (artritis)
- mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan (kajian membuktikan EPA & DHA mempunyai keupayaan menstabilkan emosi dan membantu kesihatan mental seperti kemurungan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autism, kanak hiperaktif dan schizophrenia)

So, pada yg berminat nk amik supplement ni, boleh hubungi saya:


Thanks for reading this entry.. :)