~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Tuesday, September 24, 2013

Tips Kesihatan dan Kesuburan Lelaki

Selalunya kita nampak kaum perempuan yg selalu ambil berat tentang kecantikan dan kesihatan diri.. Lelaki selalunya lebih suka ambil sikap sambil lewa jer.. tapi jgn tak tau, kalau kanser merupakan pembunuh no. 1 wanita, sakit jantung pula merupakan pembunuh no. 1 lelaki. Oleh itu, lelaki tk bolehla main ambil sikap sambil lewa jer dalam penjagaan kesihatan mereka. Sebenarnya lelaki juga tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, kencing manis, obesiti, strok dan banyak lagi. Ada juga yang mengalami perubahan hormon seawal usia 30an yang boleh membawa kepada pelbagai masalah kesihatan seperti - mati pucuk - pembesaran prostat - kelesuan - kurang tenaga dan stamina Cuma kadang2 lelaki ni lebih bersikap tertutup dan malu untuk membicarakan tentang masalah kesihatan mereka.. Supplement Shaklee ada menyediakan Set Kesihatan untuk kaum lelaki dimana ia mampu membekalkan nutrisi terbaik untuk kesihatan optimum lelaki. Set ini terdiri dari:

OMEGAGUARD

 OmegaGuard merupakan asid lemak Omega 3 yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita. Oleh itu kita perlu mengambilnya dari makanan. Ia mampu membantu dalam:
* mencegah penyakit saluran darah dan strok
* mengekalkan tekanan darah normal dan melancarkan peredaran darah
* melegakan ketegangan dileher dan sakit kepala
* merendahkan kolestrol
* mengawal obesiti
* mengurangkan risiko penyakit jantung
* mengawal sistem imun
* menentang kanser prostat
* memelihara fungsi sendi
* mengurangkan masalah gout


VITA-E COMPLEX
 
Dihasilkan dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yg kaya dengan Vitamin E.  Bermanfaat untuk:
* Melindungi jantung
* Meningkatkan kemampuan reproduktif - lelaki yang mengambil 600IU - 800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
* Anti Oksidan yg kuat - berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan tumor
* Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yg lebih
* Membantu merawat bahu kejang, pening, buasir, sakit sendi


ZINC COMPLEX
  
 Dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfafa untuk menghasilkan zinc yg mudah diserap oleh tubuh. Ia bermanfaat untuk:
* Memperbaiki diabetes dengan membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin
* Meningkatkan sistem imun
* Memperbaiki masalah prostat - melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan kerap kencing. Dapat mengurangkan pembekakan prostat.
* Kemampuan Seks Lelaki - pengambilan jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki dan meningkatkan kiraan sperma.

Jadi kesimpulannya, Set Kesihatan Lelaki ini berupaya memelihara kesihatan prostat, meningkatkan kecergasan dan kesihatan, memelihara jantung yg sihat, membantu tekanan darah normal dan mengawal tahap kolestrol yg sihat. 

Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut atau ingin membeli set ini
, jangan malu dan segan untuk hubungi saya: