~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Tuesday, September 24, 2013

Set Kehamilan Shaklee

Assalamualaikum.. selamat hari Rabu hehehhe.. today nk citer2 sket bab Set Kehamilan Shaklee ni..almaklumlah tuan punya blog pun sedang berbadan dua skang ni. Apa salah nyer kita sharing sesuatu yg baik bersama yg lain kan...

Mengandung this time mmg alahan nyer lebih teruk dari pertama dan kedua dulu.. tk kira masa.. pagi petang siang malam.. mesti pening2 dan uwek2 jer..muka pulak tok sah kata apa lah.. mmg pucat cam zombi. Sampai hari2 kengkawan kt ofis dok tegur apsal muka pucat sgt ni.. tk bermaya jer.. (diaorang tk tau yg saya ni pregnant hihihi..) Pastu asyik amik MC jer..apa tak nyer, bangun pagi dah pening dan muntah2.. kenkadang drive halfway to office dah terpaksa berhenti tiga empat kali coz muntah. Camne nk gi keje.. dah lembik dah..apalagi kalau mengadap jem lama2.. for sure i muntah dlm keta uollsss... ni baru pregnant dua bulan ni. Lum lagi masuk tiga empat bulan.. sabor jelah!

Tapi semenjak amik Set Hamil Shaklee ni.. alhamdulillah sgt.. alahan dah makin kurang.. saya pun lebih bertenaga dan tk pening2 lagi samada di ofis, masa drive, atau dirumah.. dah boleh wat keje cam biasa, dah boleh masak2 kt umah mcm biasa dan paling penting hik hik hik.. muka dan kembali berseri.. xde pucat2 cam zombi lagi.. mmg syukur sgt la amik supplement shaklee ni.. byk kelebihannya.. dan tu jimat plk.. org kata 'alah membeli menang memakai"

Haa inilah set yg saya amik. Memandangkan saya baru trimester pertama, so saya consume Vitalea, B complex dan Ostematrix.. lagi bagus kalau tambah Vitamin C. Nanti dah masuk trimester kedua onwards.. saya akan add on Omega Guard plk..ini penting utk bayi dlm kandungan tau.. Meh saya explain apa kelebihan dan manfaat set hamil ni.

Vitalea ni merupakan multivitamin dan multimineral utk aktiviti harian. Ada Iron Formula tau, membantu meningkatkan hb dan mengatasi masalah Anemia dikalangan ibu mengandung (saya sgt perlukan ni coz tiap kali pregnant mmg hb saya sentiasa low). Hb low sgt merbahaya pada ibu mengandung..takut ada komplikasi masa melahirkan nanti... Oleh itu saya nk pastikan, this time hb saya cantik jer.. ;)

B Complex pula memberi tenaga dan membekalkan asid folik.. haa kalau gi hospital pun, doktor akan bagi asid folik utk ibu hamil kan.. kena makan hari2.. saya mmg tk leh telan asid folik yg doktor kasi coz alahan teruk.. tapi bila amik Shaklee ni.. alhamdulillah.. alahan dah kurang.. Asid folik ni sgt penting tau coz kalau kurang boleh menyebabkan keguguran dan spina bifida pada bayi. Jadi ibu2.. jgn abaikan pengambilan asid folik yer..

Vitamin C pula utk memaksimumkan penyerapan B complex dan Vitalea. Selain itu ia juga membantu ibu hamil kelihatan berseri dan menjaga kecantikan kulit.. Tampil cantik walau hamil.. sape tak nak kan??? ehheheh..

Ostematrix mengandungi Kalsium dan Magnesium utk pembentukan tulang yg sihat, mengurangkan sakit pinggang dan belakang.. yelah bila hamil penambahan berat badan akan berlaku.. tulang belakang akan menerima beban kan.. tambahan pula bila pregnant kita mmg memerlukan kalsium yg tinggi coz baby dlm kandungan akan menyerap kalsium kita.. abis kita ni nk dapat kalsium kt mana? Sebab itu lah perlunya kalsium yg cukup utk ibu hamil. Pernah dengar ibu hamil yg mengalami masalah tanggal gigi?? Tu pun berpunca dari kekurangan kalsium juga.. of course tak nak gigi rongak bila hamil kan?? Haa pastikan pengambilan kalsium yg cukup k... Selain itu Ostematrix juga dapat mengurangkan masalah sembelit semasa mengandung.

Omega Guard adalah minyak ikan terbaik yg mengandungi DHA dan EPA yg tinggi utk tumbesaran dan  perkembangan otak bayi dlm kandungan.

Jadi kesimpulannya Set Hamil Shaklee ni membantu ibu kekal bertenaga, menjaga kesihatan ibu dan bayi dlm kandungan dan memberi rasa tenang serta kurang stress utk ibu menjalani tempoh kehamilan hingga ke saat melahirkan..

Testimoni:



Jadi pada yg berminat atau ingin keterangan lanjut jangan malu dan segan utk hubungi saya seperti dibawah. Setiap pembelian layak menerima personal consultation dari saya... :)