~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Tuesday, September 24, 2013

Set Berpantang Shaklee

Assalamualaikum.. Wah sana sini tgk gambar rakan2 dapat baby baru.. bestnyer kan?? Jiran2 sebelah menyebelah pun berganti2 berpantang.. termasuk la i.. tk lama lagi dah.. 4 months to go.. weee :) Haaa bercakap pasal bersalin, berpantang, nk dapat baby baru ni, mesti ibu2 dah sibuk wat persiapan kan.. ada yg beli breastpump ler.. baju bajan baby ler. dan pelbagai kelengkapan lain. Dalam pada tu, ramai gak yg survey2 produk yg sesuai untuk digunakan dalam tempoh berpantang nanti. Of course la sume pun nk produk yg bagus kan.. yg boleh wat kita kembali slim, yang boleh banyakkan air susu, yang wat senang buang air.. yg boleh rapatkan kembali mana yg longgar dan yg boleh cepatkan pemulihan luka selepas bersalin. Macam2 produk ada dipasaran.. tepuk dada tanya hati mana satu yg berkenan dan berkesan, dan mana satu yg worth for your money.. upsss penting gak ni.. yang tak effect pada baby..

Haa for your info.. Shaklee pun ada menawarkan Set Berpantang juga.. Ramai yg dah berpuas hati dengan set berpantang Shaklee ni.. meh kita tgk apa ada dalam set ni..

Dalam Set Berpantang Shaklee ni ada Vitalea which is multivitamin with iron, B Complex, Vitamin C dan Zinc Complex.. Antara kebaikan set berpantang ni adalah:

# ia boleh diambil seawal hari pertama kelahiran.. haaa kalau kita amik jamu, tk boleh amik awal2 kan coz risau panas dan  baby kena jaundis plk.. but this one, tak perlu risau.. ia tk effect pada baby.

# Sesuai untuk ibu yg bersalin secara normal atau pembedahan..

# membantu mengurangkan stress.. haa masa dlm pantang ni emosi nk kena jaga kan.. kang stress ngan anak2, ngan baby baru lagi.. kena pulak yg pantang sendiri nk buat keje umah lagi.. boleh meroyan dibuatnyer.. So this supplement is the best for you.

# Boleh terus diambil walau anak kena jaundis.. this part mmg best coz kalau amik jamu, tk boleh makan kalau anak kena jaundis.. so kena la tunggu sampai anak sihat baru leh makan jamu bagai.. Tapi set Shaklee ni tak bagi kesan pada baby yg kena jaundis.. bagus kan???

# Memberi tenaga sepanjang tempoh berpantang.. Bila dalam pantang mmg kita rasa letih sgt..dah la melalui tempoh bersalin yg memenatkan, dah tu kena berjaga malam pula bila baby nk menyusu.. for sure kurang tidur tu akan terjadi. Bila kita kurang tidur, kita letih dan kurang tenaga.. camne production susu nak meriah.. so, supplement ni dapat membantu memberi tenaga agar kita dapat menjalani tempoh berpantang dengan gembira dan tenang. Ramai yg dah bagi feedback diaorang tak pucat lesi dan bertenaga semasa berpantang bila amik set berpantang ni..

# Membantu membaik pulih luka akibat melahirkan.. Haa yg ni pun best gak.. Dulu masa saya berpantang anak pertama, nurse pesan suruh makan oren sunkist sehari sebiji utk cepatkan pemulihan luka.. kat dalam set berpantang ni pun ada Vit C which is dapat membantu mempercepatkan pemulihan luka akibat bersalin.

# Membantu anak yg disusukan membesar dengan sihat..  Apabila si ibu mendapat cukup nutrisi dan zat harian, fikiran dan emosi tenang.. ia dapat membantu penghasilan air susu yg lebih banyak.. so, anak yg menyusu cepat kenyang.. secara tak langsung anak juga dapat menyerap nutrisi dari si ibu.. Oleh itu ia dapat membesar dengan sihat.

Saya juga nk citer ngan anda semua tentang khasiat vitamin ni satu persatu.. at least dapat meningkatkan pengetahuan kita kan..

VITALEA
Tablet vitalea ni disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Diformulasikan secara komprehensif dan seimbang. Berfungsi sebagai penambah tenaga, pelengkap nutrisi, membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan, menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, membantu pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran dan juga melindugi organ hati, buah pinggang dan jantung.

B COMPLEX
B Complex dengan asid folik ni sangat la bagus. Ia berfungsi menukarkan makanan kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan, melawan tekanan seperti meredakan sakit kepala, murung dan insomnia, menggalakkan tumbesaran yg sihat dan normal bagi bayi dan kanak2, membantu pembinaan DNA serta mengurangkan kecacatan otak atau tulang belakang, mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah anemia dimana ia membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi dan meredakan alahan.

VITAMIN C
Ia berfunsi meransang pembentukan kolagen, memperbaiki simptom pendarahan dan mempercepatkan pemulihan luka, meningkatkan sistem imun, mencantikkan kulit dan mengurangkan kolestrol, mengekalkan kapilari darah yg sihat dan menghalang pendarahan dalaman.

ZINC
Dirumus dari zinc glukonat semulajadi dan mudah diserap tubuh. Ia bermanfaat mengaktifkan 200 jenis enzim, membentuk kolagen, meningkatkan sistem imun, cepatkan pemulihan luka, membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.

Testimoni:


Anak yg lahir kecik dah debab dengan Set Berpantang Shaklee.. Untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti dibawah:


Anda juga boleh berkunjugn dan LIKE page saya di FB: https://www.facebook.com/pages/Humaira-Beauty/363364967113907?ref=hl. Pelanggan saya akan mendapat consultation yg berterusan dan pembelian vitamin dengan harga yg menarik.. Thank you :)