~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Monday, June 2, 2014

Cegah Penuaan Sebelum Usia

Kita tak boleh menghalang penuaan, namun kita boleh melambatkan proses penuaan.  Penuaan dipandang sebagai sesuatu yang menakutkan terutama kepada wanita.

Faktor kesihatan luar dan dalaman merupakan salah satu punca terjadinya penuaan sebelum usia. Antara sebab-sebab terjadinya penuaan adalah: 

1) Kesan Sinaran UV.  Kerosakan yang terkumpul akibat dari pendedahan bertahun-tahun akan menjadi penyebab penuaan pramatang kulit.  Sinaran UV bertindak menguraikan kolagen dan elastin dalam kulit serta membantutkan penghasilan kolagen. Selain itu ia juga menyebabkan terhasilnya jeragat, bintik tetua, kulit kasar dan keras, kedut, pigmentasi dan lain-lain masalah kulit.

2) Merokok. Merokok boleh menyebabkan perubahan biokimia tubuh mengakibatkan proses penuaan berlaku lebih cepat.

Peningkatan usia menjadi punca kemerosotan keanjalan kulit hingga garis halus dan kedut mula kelihatan terutama sekitar mata dan mulut. Namun perubahan gaya hidup, pemakanan, pencemaran juga menjadi faktor penyumbang kepada tanda penuaan.

Antara Vitamin Shaklee untuk masalah penuaan ialah:
Vitamin E
 Dibuat dari Minyak Soya organik dan minyak biji gandum yang sangat kaya dengan Vitamin E. Ia adalah vitamin paling lengkap coz mengandungi Selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap Vitamin E dengan optimum. Sebiji Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, menghilangkan parut, kedut, garis halus, jerawat dan bintik penuaan. Ia juga dapat memulihkan tekstur dan ton kulit muka, dada dan otot peha.

Vivix

Dipanggil tonik ajaib! Menurut kajian, ramuan Vivix dapat memberi impak pada empat mekanisma penuaan pada tahap sellular. Makna ianya membaiki sel kita iaitu melawan penuaan pada tahap paling asas sekali.
- ramuan Vivix dapat dapat melindungi dan membaiki sel DNA
- Dapat mengaktifkan kawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan sel
- Menggalakkan pembentukan baru penjana tenaga untuk tingkatkan tenaga didalam sel
- Dapat melambatkan pembentukan AGE (Advanced Glycation End Product) yang boleh menyebabkan kerosakan sel.

Dapatkan promo Vitamin E beli 6 percuma 1.. Haa.. nak dapatkan Set Anti Penuaan ni, boleh hubungi:

Ku Suhasliza
ID: 934393
Sms/Whatsapp: 013-2986822
COD area Shah Alam/Klang dan penghantaran melalui poslaju keseluruh Malaysia.
*Pelanggan saya akan free consultation secara berterusan


Sumber: Vitamin Organik