~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Sunday, June 22, 2014

Tips Mengatasi Sembelit ketika Berpantang


Benda yang paling ditakuti, dibimbangi semasa berpantang adalah SEMBELIT..  tak kiralah samada bersalin normal atau ceaser. Macam saya dulu, memang cari Set Berpantang yang boleh mengurangkan masalah sembelit ketika berpantang. Alhamdulillah.. semasa dalam pantang memang senang 'membuang'.  Antara amalan yang boleh dilakukan untuk mengelakkan sembelit semasa berpantang adalah:

1) Minum air secara teratur selepas bersalin dan makan makanan berserat dan lebihkan makanan berbentuk cecair. 

2) Apabila sudah kuat sedikit, bangunlah dari katil dan banyakkan berjalan. Duduk atau berbaring dalam jangkamasa yang lama akan membuatkan masalah sembelit semakin teruk.

3) Apabila terasa ingin membuang air besar, jangan menahan atau bertangguh, segera ke tandas.

4) Makan buah-buahan seperti oren atau epal sebiji sehari. Oren bukan saja boleh mempercepatkan penyembuhan luka malah dapat mengatasi sembelit.

Selain itu boleh ambil vitamin dibawah sebagai alternatif mengelakkan masalah sembelit:

OSTEMATRIX

Ostematrix mengandungi Kalsium, Magnesium dan Vitamin D.  Ia membekalkan 1000mg Kalsium dan magnesium didalamnya dapat melembutkan najis sekaligus memudahkan proses 'membuang'. Ostematrix juga membantu proses penyusuan susu ibu dan memberi tidur yang lena dan bangun dengan lebih cergas keesokannya. 

MEALSHAKES


Mealshakes menagandungi kandungan serat serta fiber semulajadi. Terdiri dari 28 jenis vitamin dan mineral  dapat mengatasi masalah sembelit dan memberikan cukup nutrisi semasa berpantang.

ALFAFA

Alfafa kaya dengan serat dan berupaya melembutkan najis dan mencuci usus. Selain dari itu, bagus diambil semasa berpantang kerana ia membantu membanyakkan penghasilan susu ibu. 

Berminat untuk dapatkan set ini, sila click online order dibawah:

 

atau hubungi:

Ku Suhasliza
ID 934393
SMS/Whatsapp 013-2986822

COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui pos ke seluruh Malaysia. 
*Pelanggan saya akan mendapat free consultation secara berterusan