~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Saturday, June 21, 2014

Lecithin dan Omega, Mana lagi Bagus untuk KURUS??


Body yang fit, kurus dan perut yang kempis memang menjadi idaman wanita. So bila nak kurus, ada yang memilih pelbagai product pelangsingan, tak kurang juga yang pergi ke pusat2 pelangsingan demi untuk kurus. Kurus bukan saja untuk cantik tapi untuk kesihatan juga. 

Selalu dengar SID Shaklee akan suggest dua supplement ni sebagai pemecah lemak bagi Slimming Set Shaklee, Lecithin dan OmegaGuard. Jadi mana satu lebih power, mana satu nak ambil untuk kurus?

LECITHIN

Diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO dan setiap kapsul mengandungi 520mg elcithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin digunakan untuk memecahkan molekul lemak. 

Kegunaan paling utama Lecithin adalah:
- Untuk proses metabolisma, kolestrol dan lemak darah
- Memecah dan mencairkan lemak terutama kolestrol
- Meningkatkan kolestrol baik

OMEGAGUARD

Diekstrak dari ikan laut berair sejuk dan bukan dari minyak hati ikan. Merupakan minyak ikan paling tulen didunia yang mengandungi 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi. Jika ingin menurunkan berat badan dengan lebih mudah, pastikan pengambilan sumber Omega 3 dalam makanan seharian. Asid lemak Omega 3 amat perlu bagi proses pembakaran lemak didalam badan. Ini kerana Omega 3 sangat penting namun tidak dapat dihasilkan oleh badan. Maka kita perlu mengambilnya dari makanan mahupun makanan tambahan. 

Kandungan asid lemak Omega 3 membantu menurunkan paras insulin, jadi kalori daripada makanan akan diproses menjadi tenaga dan tidak disimpan menjadi lemak didalam badan.  Omega 3 juga dapat meningkatkan kadar metabolisma badan agar lemak boleh dibakar dengan lebih cepat. Selain itu, OmegaGuard juga membantu mengurangkan selera makan. 

Jadi mana satu yang jadi pilihan anda bagi proses pengurangan berat badan? Jika ingin cepat membakar lemak, ambillah OmegaGuard, tapi kalau rasa boleh menunggu, boleh relaks2 dulu.. ambillah Lecithin.. OmegaGuard ibarat kita naik kapal terbang.. lebih cepat sampai ke destinasi. Lecithin macam naik kereta... boleh makan angin dulu sepanjang perjalanan.. tepuk dada tanya poket.. heheh.. tapi kalau nak info lebih lanjut, nak beli Lecithin/Omega boleh click online order dibawah:


Atau hubungi:
Ku Suhasliza
ID 934393
SMS/Whatsapp 013-2986822
COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui pos ke seluruh Malaysia.