~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Friday, June 6, 2014

Nutriferon - Imun booster terbaek!

Hari ni nak sharing pasal Nutriferon pulak.. sebelum ni tak pernah try pun, tapi selalu tengok kengkawan post kat group whatsapp yang amik Nutriferon ni baik untuk imun booster. Tapi bila anak-anak saya yang tiga orang tu ditakdirkan Allah demam, selsema dan batuk on off.. saya terus terfikir nak try Nutriferon ni. Especially bila si kecik Ammar yang bila malam jer suhu badan naik tinggi.. badan panas jer.. paling saya risau coz based pada kata doktor pakar masa anak kedua dulu masuk hospital, budak bawah 2 tahun tidak boleh diberi sebarang ubat. So, kami cuba tidak memberi "dadah" yang legal ni pada Ammar.. kesian tgk hingus dia meleleh2.. batuk tak henti2, demam lagi. Cuma satu yang syukur, even macam tu dia still aktif. 

Berbalik kepada kisah Nutriferon ni, hari ni pepagi buta saya dah ke Shaklee. Selain dari nak restock barang yang customer order (saya tak suka biar customer tunggu lama.. kalau wat payment malam ni, esok kalau boleh saya terus nak pos. Even takde stock kt umah, saya cuba sebaik mungkin utk pos secepat yang boleh), saya nak beli Nutriferon ni. Bayangkan lah kul 9.45 pagi saya dah terpacak dlm Shaklee.. sape pun takde lagi.. saya pelanggan pertama, kaunter pun takde org lagi hahah.. 

So, lepas beli barang dan pos to customer. Balik rumah terus ambil satu sachet Nutriferon, first saya bancuh ngan separuh cawan air suam. Minum.. sejam lepas tu, Ammar meragam nak susu.. Since Ammar baru 5 bulan, susu ibu jelah makanan utama dia. Sebab tu saya yang kena makan Nutriferon tu. Dalam hati mohon sangat moga khasiat tu sampai padanya. Pukul 3 petang tadi, Ammar batuk-batuk then muntah kahak lendir.. Ya Allah syukur.. lega saya tengok kahak tu keluar.  So malam ni, saya amik lagi satu sachet Nutrferon, malam ni Ammar kerap menyusu. Pukul 10.30malam tadi, dia muntah lagi. dua kali muntah yg banyak dan keluar kahak lendir lagi.. Syukur Alhamdulillah.. Allah mudahkan.  Skang Ammar dah tido.. dah kurang batuknya.. badan dia pun dah tak panas lagi. This is not overclaim.. Saya cuma cerita apa yang berlaku pada saya dan saya syukur sangat atas izin Allah, Nutriferon tu membantu keluarkan kahak Ammar tanpa perlu buat neb atau kena sedut kahak. Saya dah ada pengalaman my second baby dulu, usia dua bulan masuk ICU coz pneumonia.. saya dah tgk camne teruk dia kena sedut kahak. Kalau boleh saya tak nak itu terjadi pada Ammar pulak.. cukup-cukup sudah.. tak sanggup lagi. Hope lepas ni, cepat la Ammar sembuh... Mudahkan lah Ya Allah..

Sedikit info mengenai Nutriferon:


Nutriferon dicipta oleh pakar imun iaitu Dr. Yasuhiko Kojima. Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon setelah ujian dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih 200 herba lain. Nutriferon sangat sesuai diambil oleh mereka yang mempunyai antibodi lemah, senang sakit atau sakit yang lambat pulih. Antaranya:

* Ibu yang menyusukan anaknya, dan anaknya mengalami demam atau sakit yang lama.
* Mereka yang selalu sakit, selsema dan demam
* Mereka yang selalu ke luar negara
* Mereka yang mempunyai masalah imunisasi
* Mereka yang selalu terdedah dengan bahaya penyakit

Nutriferon bertindak dengan meningkatkan Interferon semulajadi badan sekaligus meningkatkan sistem imun badan. Ianya dicipta dengan empat campuran ekstrak tumbuhan semulajadi iaitu:

1) Ekstrak biji labu yang dapat mendorong pengeluaran Interferon
2) Biji Plantago yang mengandungi bahan dipanggil Polisakarida yang dapat meransang sistem imun
3) Bunga Safflower dimana dapat mendorong pembangunan makrofaj, sejenis sel darah putih
4) Kuntuman bunga Japanese Honeysuckle yang selalu digunakan dalam perubatan di Asia.

Nutriferon, bantuan kecemasan yang perlu ada disetiap rumah. Jom pilih yang semulajadi ^___^

Hubungi
Ku Suhasliza
ID 934393
sms/whatsapp: 013-2986822

COD area Klang/Shah Alam dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.
*Free consultation yang berterusan untuk semua pelanggan saya. 


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit