~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Monday, September 15, 2014

Makanan untuk Mendapat Bayi yang Sihat

Assalamualaikum...

Apa khabar ibu hamil hari ni? Moga semuanya baik-baik saja ya.. Yang bekerja tu.. tabahkan hati yer.. sok cuti, ari ni kena keje sehari je kan.. well.. saya bahagia tak lalui saat tu lagi.. if not, pepagi nak drive ke office di PJ.. oh tuhan jer yang tau perasaan menghadap jammed hari2. Well now I am happy! Time org bersesak di jalan raya.. i am having a cup of milk dengan toasted bread..sambil update biz dan watching House Hunters International kat Hypp TV.. wah heaven!


So, how nak dapatkan bayi yang sihat? Bayi didalam kandungan cuma ada satu sumber makanan iaitu anda!  Oleh itu, amat penting ibu makan diet yang sihat dan seimbang semasa hamil. Perkara yang perlu dilakukan adalah variasikan makanan segar dan tidak diperoses untuk mendapatkan semua nutrien yang diperlukan.

Nutrien Penting:

Kalsium
Kalsium penting untuk memastikan perkembangan sihat tulang bayi yang mula terbentuk sejak minggu kelapan. Ibu hamil memerlukan kira-kira dua kali ganda kalsium berbanding biasa. Sumber Kalsium yang baik adalah  keju, susu, dadih dan sayuran berdaun hijau. Ibu juga boleh mengambil pil kalsium untuk membantu cukupkan kalsium harian kerana tak semua dari kita mampu mengambil semua makanan ini secara konsisten setiap hari.

Sebiji Ostematrix bersamaan 1 gelas susu dan 80 biji badam. Well.. bagus kan?

Protein
Keperluan protein akan meningkat semasa kehamilan. Ikan, daging, kekacang dan hasil tenusu membekalkan protein. Namun sumber haiwan juga mempunyai lemak yang tinggi. Oleh itu, pengambilan daging tanpa lemak adalah lebih baik dan pastikan ianya segar.  Ibu juga boleh mengambil ESP (Energizing Soy Protein) sebagai tambahan sumber protein. Diperbuat dari soya yang tidak diubah secara genetik membuatkan ia selamat untuk ibu hamil. Rendah indeks glisemik dan kaya dengan asid amino untuk membina otot, organ, kulit, kuku, rambut dan lain-lain. Juga pembekal tenaga untuk ibu hamil. 
Protein merupakan bahan utama dalam pembentukan organ dan tisu.

Vitamin C
Vitamin C membantu membina plasenta yang kuat, membolehkan badan mengelakkan jangkitan dan membantu penyerapan zat besi. Vitamin C boleh didapati dari buah-buahan dan sayuran segar. Bekalan Vitamin C perlu diambil setiap hari kerana ia tidak dapat disimpan didalam badan. Kebanyakan Vitamin C hilang kerana disimpan dan dimasak terlalu lama. Sebiji Vitamin C Sustained Release Shaklee bersamaan dengan 7.5 biji oren. Wow!!! Amazing kan?? dan ia dibebaskan secara setiap jam ke dalam tubuh.. membuatkan ia berbeza dari Vitamin C jenama lain. 
Sebotol boleh digunakan selama 6 bulan. Saangaat value for your money.

Asid Folik
Ia diperlukan untuk perkembangan sistem saraf utama bayi, terutama dalam beberapa minggu pertama. Badan tidak dapat menyimpan nutrien ini. Semasa kehamilan, bahan ini dikeluarkan beberapa kali daripada jumlah biasa. Jadi sangat penting untuk mendapatkan asid folik sebagai bekalan harian. Sayuran segar berdaun hijau gelap merupakan sumber baik asid folik. Namun bahan ini akan musnah sekiranya dimasak. So, berapa ramai dari kita boleh makan semua bahan ini diawal kehamilan yang dipenuhi dengan muntah, loya dan pening dan mengekalkan pengambilan hingga bersalin? So cara mudah, pengambilan supplement yang dijamin selamat dan semulajadi seperti B Complex Shaklee yang diperkaya dengan Asid Folik. 

Zat Besi
Bayi perlu membina bekalan zat besinya selepas dilahirkan. Darah tambahan yang dihasilkan oleh badan ibu memerlukan zat besi untuk mengangkut oksigen. Zat besi perlu digabungkan dengan Vitamin C untuk memaksimumkan penyerapannya. 
Vitalea merupakan multivitamin yang diperkaya dengan zat besi. Sebagai sumber penambah tenaga segera, pelengkap nutrisi dan sangat sesuai diambil oleh ibu hamil.

Dapatkan semua Set Hamil ini dengan satu click sahaja:


atau hubungi:

LiZa
sms/wa 013-2986822

2 comments :

  1. akak...sya ada tag akak dlm liebster award...http://leestrawberry.blogspot.com/2014/09/liebster-award2.html :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ok..thank you sya.. nanti akak gi blog sya yer..:)

      Delete

Feel free to leave comment :)