~ Vitamin Semulajadi ~

~VITAMIN SEMULAJADI~ Lebih muda, lebih sihat, lebih cantik dengan Shaklee

Sunday, September 21, 2014

Tips Kurus Walau Beranak Tiga

Hihihi tajuk entry memang tak boleh blah kan.. hehehe.. by the way, ramai dok tanya apakah rahsia kurus selepas bersalin ni. So hari ni nak share sket.. takde rahsia sebenarnya.. saya makan macam biasa malah lebih kot.. saya suka makan nasi, malah tak boleh tinggal nasi. Pastu suka buat dessert.. kek boleh kata tiap minggu buat. Dah buat, takkan la tengok jer kan.. mesti la makan juga. Malah asyik lapar jer hahah, nak kata tak baca bismilah, sebelum makan dah baca bismilah siap doa makan lagi. Tapi ibu yang menyusukan anak memang kuat makan kot, ke saya jer macam tu. 

Dari mengandung hingga melahirkan.. dah 9 bulan usia baby. Alhamdulillah, lost 30kg lepas melahirkan Ammar..bukan penurunan berat secara drastik, maka saya rasa ia adalah penurunan berat secara sihat. Sumpah! Memang tak tak diet. Cuma, ini penyebab berat saya turun hingga seluar masa anak dara pun boleh pakai balik. 

1) Menyusukan baby secara eksklusif dan meneruskan penyusuan hingga sekarang. Takde campur-campur susu formula. Anak makin debab ibu makin kurus. Haaa tips paling utama nih.. 

2) Saya dah jadi suri rumah sepenuh masa sejak lahirkan Ammar. So, semua keje rumah sendiri bikin, mop lantai, kemas rumah, masak, basuh baju.. saya lah tukang masak merangkap cleaner juga tukang dobi serta menjaga tiga orang anak yang masih kecil.. heheheh. tu rahsianya.. exercise secara tidak langsung namanya... 

3) Zumba! haaa korang pernah try zumba. Ohh tidak, saya tak gi kelas pun. Tak sempat yer.. mana nak letak my jantung hati tiga orang ni kalau ibu gi kelas Zumba. Saya zumba kat rumah ngan anak-anak.. buka Youtube, korang carilah step Zumba camne yang korang nak.. serius.. buat setengah jam.. peluh kuar merecik-recik gitu..lepas tu badan rasa segar.. muka nampak kemerah-merahan.. blood circulation lancar jer.. fresh! tak caya cer try kt rumah. Mood pun happy jer.. cam menari ngan anak-anak gitu.

4) Makan supplement.. no no no.. bukan ubat kurus ya! Saya amalkan makan supplement ni


Sangat membantu meningkatkan metabolisma, memecahkan lemak, membuang lemak tapi dalam masa yang sama mengekalkan otot serta milkbooster. Dengan bantuan supplement ni dan exercise yang dilakukan, lemak dan kalori lebih cepat dibakar, lepas tu terus buang. Dapat extra benefit nyahtoksin dari badan. Saya ambil ESP, Alfalfa dan Lecithin.. alhamdulillah berat dah turun dan tak naik-naik lagi :) Gembiranya rasa hati.. lalala... 

So, ibu-ibu semua nak kurus boleh cuba tips diatas. Nak dapatkan supplement-supplement pembakar lemak terbaik yang dijamin selamat dan semulajadi ni boleh hubungi saya:

LiZa
sms/wa 013-2986822
COD area Klang dan Shah Alam juga penghantaran melalui Poslaju ke seluruh Malaysia. 
^___^